Celulitida se projevuje vlnitými prohlubněmi a důlky, především na stehnech, bocích, hýždích a břiše. Tento jev je častější u žen než u mužů, což souvisí s rozdíly v rozložení tukových buněk, kolagenu a vlivem hormonálních změn. Celulitida vzniká, když se tukové buňky stlačují do síťovité struktury kolagenu a elastinu, což vede k nepravidelnému povrchu kůže. Genetické faktory, hormonální nerovnováha, špatné stravovací návyky, nedostatek cvičení a špatný krevní oběh mohou také přispívat k vzniku celulitidy.

Desetiminutové cvičení proti celulitidě nabízí toto YouTube videu - kanál Gigi De Lacroix:

Zdroj: Youtube

Masážní techniky

Masážní techniky zaměřené na redukci celulitidy mohou značně zlepšit vzhled postižených oblastí. Pravidelná masáž podporuje krevní oběh a lymfatický systém, což napomáhá odplavování toxinů a nadbytečné tekutiny, jež mohou způsobovat zadržování vody v tkáních. Kromě toho masáž rovněž rozkládá tukové buňky a zvyšuje elasticitu kůže, čímž viditelně redukuje projevy celulitidy.

Efektivní cvičení

Kromě masáží je klíčové začlenit do svého režimu specifická cvičení zaměřená na posilování svalů a zpevnění postižených partií. Aerobní cvičení, jako je běh, cyklistika nebo plavání, spolu s cviky zaměřenými na stehna a hýždě, mohou podle studií pomoci výrazně zlepšit strukturu a pevnost kůže. Pravidelné provádění těchto cvičení, ideálně ve spojení s masážními technikami, může dramaticky zlepšit vzhled kůže a snížit projevy celulitidy. Studie ukazují, že pozitivní vliv na celulitidu má i terapie rázovou vlnou společně s aerobním cvičením.

Masážní technika, která dělá zázraky

Příprava

Před zahájením masáže si umyjte ruce a očistěte pokožku postižených oblastí jemným čisticím prostředkem. Masáž je nejlepší provádět na suché pleti bez použití olejů či krémů, aby se dosáhlo lepšího tření a stimulace. Pokud preferujete, můžete použít masážní olej nebo krém určený k redukci celulitidy. Tento krok může pomoci snížit tření a umožnit plynulejší pohyb rukou po kůži.

Masážní technika

Položte palce na pokožku a zahajte masáž lehkým stiskem, postupně zvyšujte tlak. Použijte palce a prsty k rolování kůže, jako byste tvořili "rolky" z tkání pod kůží. Tato technika pomáhá podle studií rozkládat tukové buňky a zlepšovat cirkulaci. Zaměřte se na oblasti postižené celulitidou, jako jsou stehna, hýždě a boky. Proveďte masáž svislými a kruhovými pohyby, abyste dosáhli co nejlepšího efektu.

Masáž lymfatických uzlin

Lymfatické uzliny hrají zásadní roli při odvádění toxických látek a nadbytečné tekutiny z těla. Správně provedená masáž lymfatických uzlin může podpořit lymfatický systém a zlepšit průtok lymfy, což přispívá k detoxikaci tkání a snižuje otoky. Jemně posouvejte prsty po povrchu kůže v oblastech s koncentrací lymfatických uzlin, jako jsou třísla, podpaží nebo krk. Při masáži používejte lehký tlak a provádějte kruhové nebo tahové pohyby, abyste podpořili odtok lymfy do uzlin.

Doba masáže

Ideální doba masáže pro každou oblast by měla být asi 5 až 10 minut. Větší oblasti, jako jsou stehna nebo hýždě, mohou vyžadovat delší masážní dobu. Je důležité zachovat rovnoměrné rozložení času mezi všemi postiženými oblastmi. Doporučuje se provádět masáž minimálně 2krát až 3krát týdně pro dosažení optimálních výsledků. Pravidelnost a systematický přístup jsou klíčem k dlouhodobému zlepšení vzhledu pleti a snížení viditelnosti celulitidy.

Zdroje: www.youtube.com, www.webmd.com, my.clevelandclinic.org, www.cosmopolitan.com