Chůze je podle studií efektivním prostředkem k hubnutí díky spalování kalorií, zvýšení metabolismu, posílení svalů nohou, hýždí a břišní stěny, snížení stresu a hormonů spojených s přejídáním a zlepšení nálady a psychické pohody. Tento jednoduchý, přístupný a přirozený způsob pohybu nabízí širokou škálu zdravotních výhod a může být klíčem k dosažení a udržení zdravé váhy a celkové kondice.

Naučte se správně chodit a zhubněte podle tohoto videa na YouTube - kanál Pavla Modrá Fyziokoučka:

Zdroj: Youtube

Najděte si okliku

Zkuste chůzi zařadit přirozeně. Ne každému se chce vyrážet na dlouhé procházky poté, co přišel zrovna z práce domů. Udělejte to ale jinak. Můžete například vystoupit z tramvaje dvě zastávky před svým bydlištěm a domů dojít pěšky. Po celém dni prosezeném v kanceláři u počítače to vaše tělo jen a jen ocení. A navíc se to po čase může projevit příznivě i na vaší váze. Anebo při cestě do supermarketu vynechte tu nejkratší cestu a zvolte delší. Alespoň se podíváte po sousedství, protáhnete nohy a třeba i navážete nové vztahy.

Poslouchejte hudbu

Není nic, co by dokázalo povzbudit vaše kroky lépe, než dobrá hudba. Vytvořte si seznam oblíbených skladeb nebo podcastů a pusťte si je do sluchátek při procházce. Hudba nejenže dodává energii, ale také vám může pomoci udržet se v tempu a prodloužit čas, který věnujete chůzi, což potvrzují i studie. Při výběru playlistu volte skladby s různými rytmy a tempy, abyste udrželi svou chůzi pestrou a zajímavou.

Zapojte se do výzev

Sociální motivace může být silným impulsem k pravidelné chůzi. Zapojte se do výzev s přáteli nebo rodinou, kde si stanovíte společný cíl, například počet kroků za týden či měsíc. Soutěživý prvek a podpora druhých může být skvělou motivací k tomu, abyste každý den vyrazili ven a učinili další krok směrem k lepšímu zdraví. Společné cíle vytvářejí pocit spolupráce a sdíleného úspěchu, což může výrazně zvýšit vaši motivaci a vytrvalost při dodržování cvičebního plánu.

Využijte každou příležitost

Chůze nemusí být odloučená aktivita, kterou si plánujete jen na určité časy. Najděte způsoby, jak začlenit kroky do svého každodenního života. Například místo použití výtahu či eskalátoru volte schody, choďte na oběd nebo na schůzku s kolegy pěšky a využívejte krátké přestávky k procházkám kolem kanceláře. Každý krok se počítá a každá příležitost je příležitostí k posílení svého zdraví.

Správná obuv je klíčová

Nepodceňujte důležitost správné obuvi při chůzi. Studie potvrzují, že investice do kvalitních a pohodlných bot může snížit riziko zranění a zvýšit pohodlí při dlouhých procházkách. Vyberte si boty, které poskytují dostatečnou podporu a tlumení nárazů a zároveň jsou dostatečně pohodlné pro vaše nohy. Kvalitní obuv by měla dobře sedět, nepříjemně neškrtit a umožňovat volný pohyb chodidel. Při výběru bot nezapomínejte ani na typ podkladu, na kterém se chystáte chodit – různé terény vyžadují různé typy podrážky a opory. 

Zdroje: youtube.com, Wander Healthy, Harvard Health