Jablka jsou výborným zdrojem vlákniny, která má několik výhod pro hubnutí a udržení správné váhy. Pro ženy nad 50 let bývá hubnutí často obtížné kvůli pomalejšímu metabolismu a hormonálním změnám spojeným s věkem. I proto by ostatně měly dbát na správnou stravu a řádný příjem zmíněné vlákniny.

Pocit sytosti a hladina cukru v krvi

Vláknina je při shazování nadbytečných kilogramů klíčová a právě v jablkách je obsažená v hojné míře. Studie z roku 2018 ukázala, že lidé, kteří pravidelně konzumují jablka, mají mnohem menší riziko vzniku obezity a daří se jim zdravě hubnout.

Skořice, která je často doporučována jako doplněk stravy při hubnutí, může také hrát klíčovou roli. Studie naznačují, že skořice reguluje hladinu cukru v krvi a snižuje chuť na sladkosti, což může snížit příjem kalorií. 

Jednoduchý a rychlý recept na skořicová jablka uvidíte v tomto videu (YouTube, kanál Currytrail):

Zdroj: Youtube

Antioxidanty pro zdraví

Jablka jsou bohatá na antioxidanty, zejména vitamín C. Antioxidanty jsou látky, které chrání buňky před škodlivými volnými radikály, které poškozují buňky a způsobuje stárnutí a různá onemocnění. Pro ženy nad 50 let je to zvláště důležité, protože imunitní systém může s věkem oslabovat. Vitamín C podporuje imunitní systém a zvyšuje odolnost vůči infekcím.

Podpora zdravého srdce

Konzumace jablek se skořicí snižuje hladinu špatného cholesterolu (LDL) a krevního tlaku. To je důležité pro prevenci srdečních onemocnění, která jsou častější u starších žen. Snížení hladiny LDL cholesterolu snižuje riziko ucpání cév a vzniku aterosklerózy. Dále skořice zlepšuje pružnost cév a snížit krevní tlak, což jsou další faktory, které přispívají k zdravému srdci.

Pro lepší trávení

Jak už bylo řečeno, jablka jsou také bohatá na rozpustnou vlákninu, která má pozitivní vliv na trávicí systém. Vláknina snižuje riziko zažívacích potíží, jako je zácpa, která je obvyklá s věkem. Má také pozitivní vliv na střevní mikrobiom, což je klíčové pro zdraví trávicího systému a celkového zdraví.

Boj proti zánětům

Skořice má podle studie z roku 2015 silné protizánětlivé vlastnosti a snižuje záněty v těle. Záněty jsou spojeny s různými chronickými onemocněními, včetně revmatoidní artritidy a osteoartritidy, které postihují mnoho starších žen. Pravidelná konzumace skořice pomůže snížit záněty a potenciálně zmírnit bolest spojenou s těmito onemocněními.

Jak začít konzumovat jablka se skořicí?

Zahrnutí jablek se skořicí do vaší stravy je snadné a chutné. Můžete si připravit jednoduchý dezert tím, že nakrájíte jabka na plátky a posypete je skořicí. Přidejte je také do ovesné kaše nebo jogurtu pro zvýšení chuti a nutriční hodnoty vašeho jídla. Další možností je příprava horkého nápoje, který vás zahřeje a zároveň vám dodá potřebné živiny. Zkuste si připravit třeba jablečný čaj se skořicí. Stačí svařit plátky jablek a skořici ve vodě a přidat trochu medu. Báječná jsou i pečená jablka se skořicí. Na internetu najdete desítky lahodných a snadných receptů.

Zdroje: www.youtube.com, www.livestrong.com, talkleisure.com