Proč vlastně není dobré dopřávat si kávu jako první nápoj hned ráno na lačný žaludek? Může to mít neblahý vliv na naše zdraví. Kofein, obsažený v kávě, je známý stimulant, který má schopnost silně ovlivňovat centrální nervový systém. Konzumace kávy tak způsobuje zvýšený stres a úzkost. Pokud vypijete kávu ráno jako první věc, zvyšuje to riziko dehydratace, protože vaše tělo během noci ztratilo vodu a probuzení s kávou toto vylučování ještě zintenzivní. Neméně závažné je i riziko závislosti na kofeinu.  To pak vede k nepříjemným abstinenčním příznakům, pokud se rozhodnete kávu přestat pít. V neposlední řadě s sebou ranní pití kávy přináší i trávicí problémy, jako je pálení žáhy nebo nepříjemné pocity v žaludku. Kofein může dráždit žaludek a sliznici střeva, což může být nepříjemné, pokud máte citlivý trávicí systém. 

I přesto má však káva i mnoho benefitů. Jakých se dozvíte v YouTube videu - kanál Health: 

Zdroj: Youtube

Co udělat ráno před tím, než vypijete šálek kávy?

Vypijte sklenici vody

Hned po probuzení je vhodné vypít sklenici vody. Během noci naše tělo ztrácí vodu v důsledku dýchání a pocení, a tak je podle studie z roku 2010 hydratace klíčová. Voda pomáhá probudit naše orgány a nastartovat trávicí systém. Do vody přidejte pár kapek citronu nebo mátu, což dodá nápoji osvěžující chuť a podpoří trávení.

Nezanedbávejte snídani

Snídaně je podle studie z roku 2020 skutečně nejdůležitějším jídlem dne. Poskytuje vašemu tělu energii a živiny, které potřebuje pro správný start. Ideální snídaně by měla obsahovat vlákninu, bílkoviny a nějaký druh ovoce nebo zeleniny. To vám pomůže udržet stabilní hladinu energie a koncentrace během dopoledne.

Posilněte své svaly

Nemusíte hned běžet na hodinový trénink, ale i několik minut lehkého pohybu může udělat zázraky pro vaše tělo. Zkuste několik jednoduchých cviků, jako jsou dřepy, výpady nebo lehké rozcvičení. Tímto způsobem rozproudíte krev a připravíte svaly na fyzickou aktivitu během dne. Probudí se tím i žaludek. Až poté si teprve dopřejte kávu.

Zaměřte se na svou mysl

Před ranní kávou si dejte několik minut na meditaci nebo jednoduché cviky pro uvolnění mysli. Tím si připravíte pozitivní myšlení na celý den. Meditace nebo cvičení jógy může snižuje stres a zlepší vaši náladu.

Smoothie nebo šťáva

Lehké smoothie nebo šťáva z čerstvého ovoce a zeleniny může být skvělým způsobem, jak dodat tělu vitamíny a minerály. Nepřidávejte do ní cukr, maximálně trochu medu.

Plánujte den

Než se pustíte do práce nebo dalších povinností, udělejte si krátký plán toho, co chcete dnes dokončit. To vám pomůže zůstat organizovaní a efektivně fungovat. Můžete si napsat seznam úkolů nebo si udělat denní rozvrh. Budete se cítit i lépe po psychické stránce.

Zdroje: www.youtube.com, www.medicalnewstoday.com, www.nbcnews.com