Snad každý, kdo se někdy rozhodl žít zdravě a shodit nějaké to kilo navíc, začal do svého jídelníčku zařazovat nejrůznější zeleninové saláty. Pravděpodobně u nich ale nikdo dlouho nevydržel. Pravdou je, že nakrájená zelenina ochucená například jen solí, pepřem a citronovou šťávou může být poměrně nudná, a tak nikoho dlouho nebaví ji konzumovat. Ostatně i proto se spousta lidí následně rozhodne saláty ochucovat nejrůznějšími dresinky z obchodu. Ty ale často obsahují nemalé množství nezdravých tuků, „éček”, soli a také cukru. Jakmile takový dresink do salátu vmícháte, zlepšíte sice jeho chuť, ale už vůbec nebude tak zdravý a už vůbec ne dietní.

Jak připravit lahodný salátový dresink s minimem kalorií, zjistíte ve videu kanálu Food Wishes na YouTube:

Zdroj: Youtube

Dietní dresink

Jak tedy docílit toho, aby vám saláty vždy chutnaly a zároveň aby neobsahovaly stovky zbytečných kalorií? Odpovědí je úžasný a poměrně málo známý dresink s názvem „zelená bohyně”. Název dostal díky své barvě, chuti a obsahu zdraví prospěšných látek.

Zelená bohyně

Na přípravu zálivky budete potřebovat 2 větší hrsti baby špenátu, 1 hrst čerstvé bazalky, 2 stroužky česneku, 1 malou šalotku, lžíci olivového oleje a citronové šťávy, menší hrst kešu ořechů, lžičku rýžového octa a špetku soli.

Všechny ingredience dejte do kuchyňského robota a vytvořte z nich hladký dresink, který by měl svou konzistencí připomínat tekutější pesto. Pro ještě lepší chuť do něj můžete přidat trochu nastrouhaného parmezánu.

Následně už jen dresink nalijte na svůj oblíbený zeleninový salát a dobře promíchejte.

Plný zdraví a takřka bez kalorií

Dresink „zelená bohyně” obsahuje celou řadu zdraví prospěšných látek. Jeho základem je baby špenát, který je dle studií bohatý na celou řadu vitamínů a minerálů, díky kterým podporuje zdraví očí, snižuje oxidativní stres, snižuje krevní tlak a zároveň může sloužit jako prevence rakoviny. K tomu obsahuje jen minimum tuku a kalorií. Podobně je na tom i bazalka.

Česnek je označován za přírodní antibiotikum. Podle výzkumů snižuje záněty v těle a odstraňuje nebezpečné bakterie z organismu.

Šťáva z citronu a šalotka jsou zase plné antioxidantů. Stejně tak i kešu ořechy, které navíc obsahují zdravé tuky.

Zdroje: feelgoodfoodie.net, pharmeasy.in, healthline.com