K letním horkým dnům neodmyslitelně patří osvěžení v podobě zmrzliny. Někteří si tuto pochoutku vychutnávají bez výčitek, jiní se zmrzlinovým stánkům vyhýbají obloukem či si zmrzlinu dopřejí jen ve výjimečných situacích. Nebudeme si nic nalhávat, zmrzlina nepatří zrovna mezi nízkokalorická jídla. Pokud i vy patříte mezi méně šťastné jedince, kteří si kvůli nadbytečným kilům nedopřávají vše, na co mají chuť, nezoufejte. Tento bílkovinami nabitý frogurt vás perfektně osvěží, vaše chuťové pohárky uspokojí a na rozdíl od smetanové zmrzliny si ho můžete dopřát bez výčitek každý den. A co je nejlepší? Potřebujete pouze 3 ingredience!

Jak si doma připravit domácí frogurt, se dozvíte v YouTube videu – kanál Daisybeet

Zdroj: Youtube

Co je frogurt?

Frogurt pochází ze slovního spojení „frozen yogurt“, tedy mražený jogurt. Mražený jogurt je dezert podobný zmrzlině, ale vyrobený z jogurtu namísto smetany. Je obvykle méně kalorický než zmrzlina a často se podává s různými ovocnými příchutěmi nebo toppingy. Je populární pro svou lehkou chuť a díky jogurtu, ze kterého se připravuje, přináší mnoho zdravotních výhod.

Zdravotní výhody řeckého jogurtu

Studie z roku 2021 uvádí, že jednou z výhod řeckého jogurtu je jeho vysoká biologická hodnota bílkovin. To znamená, že obsahuje všechny esenciální aminokyseliny, které naše tělo potřebuje, aby mohlo efektivně využívat bílkoviny pro opravu a růst tkání.

Oproti běžnému jogurtu obsahuje obvykle až dvojnásobné množství bílkovin. To z něj činí oblíbenou volbu mezi sportovci a těmi, kteří chtějí zvýšit příjem bílkovin bez zvýšení příjmu kalorií a tuku.

Řecký jogurt je podle studie také bohatý na probiotika, což jsou živé mikroorganismy prospěšné pro trávení. Tyto probiotické kultury pomáhají udržovat zdravou rovnováhu střevní mikroflóry a podporovat trávicí procesy. Kvalitní probiotika obsažená v řeckém jogurtu podle studie snižují riziko střevních infekcí, jako je například průjem, a pomáhají také při zpracování laktózy.

Výzkum z roku 2019 uvádí, že řecký jogurt je navíc vynikajícím zdrojem vápníku, který je klíčový pro zdraví kostí, zubů a celkového zdraví. Na jednu porci (170 g) poskytuje přibližně až 15-20 % doporučené denní dávky vápníku pro dospělého člověka, což je oproti ostatním mléčným produktům významné množství.

Díky svému bohatému obsahu bílkovin také podle výzkumu pomáhá snížit hladinu špatného LDL cholesterolu. Při jeho pravidelné konzumaci tedy může být účinným pomocníkem pro udržení zdraví srdce a cév.

A jak toto ledové osvěžení připravit?

Na frogurt budete potřebovat 4 šálky řeckého jogurtu, ½ šálku medu a 2 lžičky čistého vanilkového extraktu.

Ve středně velké míse smíchejte všechny ingredience, dokud se vše nespojí. Přendejte do kovové nádoby a přikryjte fólií. Vložte do mrazáku a každých 30 minut vyndejte a promíchejte. Všimněte si, že pokaždé jogurt zhoustne. Tento proces opakujte po dobu 2 hodin.

Po 2 hodinách vyndejte z mrazáku a lahodný frogurt můžete podávat. Pokud se vám jeho konzistence nezdá dostatečně tuhá, můžete ho vložit do lednice na dalších 30-40 minut. Takto připravený frogurt si můžete vychutnat samotný či ho nazdobit ovocem.

Zdroje: YouTube.com, medicalnewstoday.com, bbcgoodfood.com, webmd.com