Léto se blíží a s ním také časté grilování. Pro někoho oblíbená akce, na kterou se těší celý rok, pro někoho děsivá představa, jak si zase s přivřenýma očima stoupá na váhu. Co takhle najít kompromis? Zapomeňte na šťavnatou, ale pro váhu ne moc přátelskou krkovičku a zkuste huli-huli kuře. Tento havajský pokrm nejenže uspokojí vaše chuťové pohárky, ale navíc také přinese velké množství bílkovin. Kuřecí maso je zkrátka nedílnou součástí každého hubnutí a díky tomuto receptu si na něm pochutnáte víc než kdy dřív!

Jak si doma připravit havajské huli-huli kuře, se dozvíte v YouTube videu – kanál CookingWithTheBigGuy

Zdroj: Youtube

Proč by kuře nemělo chybět v redukčním jídelníčku?

Kuřecí maso, zejména jeho prsní část, je podle studie z roku 2020 známé svým nízkým obsahem tuku. To znamená, že získáte dostatečné množství bílkovin bez přebytečného příjmu kalorií, což je klíčové pro udržení kalorického deficitu potřebného k hubnutí.

Bílkoviny jsou základním stavebním kamenem svalů. Konzumace potravin bohatých na bílkoviny, jako je kuřecí maso, podle výzkumu z roku 2015 pomáhá během procesu hubnutí udržet svalovou hmotu. Navíc mají bílkoviny vyšší termogenní efekt než sacharidy nebo tuky, což znamená, že na jejich trávení vaše tělo spálí více kalorií.

Díky svému vysokému obsahu bílkovin podle výzkumu navíc pomáhá udržet dlouhodobý pocit sytosti, což snižuje touhu po přejídání nebo po nezdravých potravinách.

Třešničkou na dortu je jeho snadná dostupnost a lze ho připravit mnoha různými způsoby. Tato jeho všestrannost umožňuje experimentování s různými recepty, které obohatí váš jídelníček a jeho zdravotní přínosy nijak neovlivní.

Jak připravit huli-huli kuře?

Pro přípravu budete potřebovat 1/3 šálku hnědého cukru, 1/3 šálku sójové omáčky, 1/3 šálku kečupu, ¼ šálku vody, 1 lžíci prolisovaného česneku, 1 lžíci nastrouhaného zázvoru, 2 lžíce rýžového octa (nebo bílého), 1 lžíci pálivé omáčky sriracha, 2 kuřecí prsa a čerstvý ananas.

V misce rozmíchejte hnědý cukr a sójovou omáčku. Přidejte prolisovaný česnek a nastrouhaný zázvor, zalijte rýžovým octem a přimíchejte pálivou omáčku s kečupem. Vše důkladně promíchejte, aby se ingredience spojily. Přisypte na kostky nakrájený ananas, zalijte vodou a opět opatrně promíchejte. Odeberte ¼ šálku hotové marinády stranou, kterou pak použijete na potírání masa.

Kuřecí prsa důkladně omyjte, očistěte a přepulte, aby vám vznikly čtyři samostatné plátky. Maso vložte do marinády, aby všechny jeho části byly ponořené a dejte do lednice odpočinout alespoň na 2 hodiny.

Huli-huli kuře je ideální pro večerní grilování, ale můžete si ho také opéct na pánvi a dopřát si ho například s rýží k obědu.

Zdroje: YouTube.com, healthline.com, livestrong.com, health.com