Pro nikoho jistě není novinkou, že pohyb hraje klíčovou roli v našem zdraví. Nejedná se pouze o spalování kalorií, nýbrž o udržení našeho celkového zdraví. Podle studie z roku 2006 existují nezvratné důkazy o účinnosti pravidelného pohybu v prevenci několika chronických onemocnění, jako je kardiovaskulární onemocnění, cukrovka, rakovina či hypertenze. Kde ale v této uspěchané době na cvičení vzít čas? Odpověď je jednodušší, než si myslíte. Nemusíte hodiny dřít v posilovně, počítají se i každodenní činnosti, do kterých byste to neřekli.

Jak zhubnout bez cvičení, se dozvíte v následujícím YouTube videu – kanál Joe Duff – The Diet Chef

Zdroj: Youtube

Chůze

Chůze je velmi přístupná aktivita, kterou můžete praktikovat kdykoliv a kdekoliv. Nemusíte se registrovat v posilovně ani kupovat drahé vybavení. Stačí jen vyjít ven a vydat se na procházku po okolí. Nejenže se jedná o efektivní způsob, jak spalovat kalorie, ale podle studie z roku 2011 také snižuje riziko vzniku srdečních chorob a cévních onemocnění, neboť zvyšuje srdeční tep a zlepšuje cirkulaci krve.

Úklid domácnosti

Úklid domácnosti je často fyzicky náročný a zahrnuje mnoho pohybových aktivit, jako je vytírání, vysávání nebo mytí oken. Zapojte do činnosti celé tělo a uvidíte, jak rychle spálíte kalorie.

Práce na zahradě

Práce na zahradě, jako je sekání trávy, kopání záhonů nebo zalévání rostlin, může být vynikajícím způsobem, jak se dostat ven a získat pohyb. Navíc se nejedná pouze o letní činnost, práce na zahradě zahrnuje také odhrnování listí na podzim či sněhu v zimě. Je to navíc skvělý způsob, jak trávit čas v přírodě a užít si čerstvý vzduch.

Tanec

Tanec není jen zábavnou společenskou aktivitou, ale také skvělým cvičením. Bez ohledu na to, zda se jedná o tancování ve vaší obývací místnosti či účast na taneční lekci, tento pohyb zlepšuje vaši fyzičku, a navíc zlepší vaši náladu.

Chůze po schodech

Zapomeňte na výtah a vydejte se po schodech. Tato jednoduchá aktivita posiluje vaše nohy a zvyšuje srdeční tep. Navíc spalujete kalorie, aniž byste museli navštěvovat posilovnu.

Procházka se psem

Procházka se psem je přirozený způsob, jak získat fyzickou aktivitu jak pro vašeho psa, tak i pro vás. Vaše tělo dostává potřebný pohyb, zatímco váš pes má možnost vyběhat se a vybít svou energii. Při této procházce posilujete svaly nohou a zad a při tažení vodítka také své horní končetiny.

Hraní si s dětmi

Hraní si s dětmi obvykle zahrnuje pohyb a aktivní hry, což poskytuje fyzickou aktivitu jak dětem, tak dospělým. Běhání, skákání a další aktivity podporují zdravý pohyb a přispívají k celkové kondici.

Smích

Když se smějeme, zapojujeme svaly břicha a jiné svaly kolem obličeje. Pravidelným smíchem tedy posilujeme svaly břišní stěny a pomáháme si tak dosáhnout lepší postavy. Podle studie z roku 2007 smích navíc posiluje imunitní systém, neboť zvyšuje hladinu protilátek v krvi a podporuje oběh lymfy, což nám pomáhá bojovat proti infekcím a nemocem.

„Jdu pozdě“ sprint

Každému se někdy jistě stalo, že svůj odchod z domu špatně načasoval a musel dobíhat autobus, tramvaj či rovnou do práce. Toto intenzivní sprintování spaluje velké množství kalorií během krátké doby. I když trvá jen pár minut, může přinést významné výsledky při snaze o ztrátu nebo o udržení zdravé váhy. Ačkoliv z vás druhá strana, která čeká, nebude příliš nadšená, špatný timing čas od času neuškodí.

Sex

Sex je skvělým způsobem, jak spojit příjemné s užitečným. Jedná se o středně intenzivní cvičení, během kterého spotřebujeme více energie než u běžného silového tréninku. Kromě posilování svalů a zlepšení nálady pravidelnou sexuální aktivitou také zlepšíme své kardiovaskulární zdraví a snížíme riziko srdečních chorob.

Zdroje: YouTube.com, healthline.com, planetfitness.com