Právě pro vás je vhodná jóga před spaním. Samotné jemné pohyby jsou relaxační a principy, na kterých jóga stojí – vděčnost, sebeúcta a spokojenost – když jsou praktikovány před spaním, také uklidní a pomůžou podpořit spánek.

Na video od StillOnTheWay s jógou na dobrý spánek se podívejte na YouTube:

Zdroj: Youtube

Jógové techniky k uklidnění myšlenek

Než vyzkoušíte různé pozice jógy pro lepší spaní, nastavte mysl na spánek tím, že budete přemýšlet o třech dobrých věcech, které se vám ten den staly. Můžou to být i takové maličkosti, jako že jste si ráno dali skvělou kávu. Pomáhá to totiž zbavit se starostí a dostat se do pozitivního myšlení, které vám pomůže uvolnit se.

Jógové techniky pro lepší spánek

Plný jógový dech

Pokud můžete udělat jen jednu věc před spaním, věnujte několik minut svému dýchání. Je řeč o uvolněném břišním dýchání, také známém jako "plný jógový dech". Během dne máte pravděpodobně zvyk dýchat mělce z hrudi, ale hlubší nádechy plně naplní plíce, což spouští kaskádu fyziologických změn. Srdeční frekvence se zpomaluje, krevní tlak klesá a napětí svalů se uvolňuje.

Navíc správné dýchání pomáhá soustředit se na pocity v těle, abyste přemýšleli nejen o tom, co se stalo s rodinou, v práci nebo co bylo v novinách během dne, ale i o tom, jak se vaše tělo skutečně cítí. Tato praxe vás vede zpět do těla, což je dobrý způsob, jak se připravit na spánek.

Objímání kolen

Pokud máte problémy s dolní částí zad, objímání kolen může být velmi přínosné. Bolest v dolní části zad je jedním z nejběžnějších důvodů, proč lidé navštěvují lékaře. Práce, kdy jsme celý den sklonění nad stolem, může způsobit bolest zad a tato pozice vám uleví.

Pozice mrtvoly

Pokud cvičíte jógu, znáte ji jako Savasana, což je konečná pozice lekce. Vypadá extrémně snadně - lehnete si a neděláte nic, ale patří k nejtěžším pozicím, protože vyžaduje, abyste uvolnili veškeré fyzické a emoční napětí a přestali přemýšlet. Nemusíte se stresovat tím, že Savasana neprovedete správně. Stačí si lehnout, být klidní a snažit se na nic zvláštního nemyslet. To vám pomůže uvolnit se.

Zdroj: www.youtube.com, www.yogapoint.cz, www.zeny.cz