Každý z nás touží po mladistvém vzhledu a pevné pleti, ale v dnešní uspěchané době často nemáme čas ani peníze na návštěvy kosmetických salónů či plastické operace. Studie z roku 2018 uvádí, že fyzické projevy stárnutí obličeje zahrnují nejen ochablost kůže a povrchové fotopoškození, ale také hlubší substrukturální ztrátu objemu tuku a svalů. Nicméně existuje jednoduchý a efektivní způsob, jak dosáhnout omlazení obličeje přímo z pohodlí domova. Stačí pouze 10 minut denně a ochota věnovat pozornost několika cvikům, které posílí svaly obličeje a pomohou vám dosáhnout mladistvějšího vzhledu bez zásahu do vašeho rozpočtu.

Jak správně provádět obličejovou masáž, se dozvíte v YouTube videu – kanál TheMoments

Zdroj: Youtube

Mimické cviky pomohou omladit váš vzhled

Mimické cviky jsou skvělým způsobem, jak posílit a omladit svaly obličeje. Jednoduchý pohyb jako zvedání a spouštění obočí posiluje svaly v této oblasti a pomáhá vyhladit vrásky na čele a kolem očí. Takzvané „štípání očí“ je skvělým způsobem, jak posílit svaly v oblasti očních víček a pod očima. Tento cvik pomůže zvýšit pevnost a napětí a snižuje výskyt vrásek a váčků pod očima. Krčením nosu si možná přijdete směšně, ale posílíte svaly v nosní oblasti a eliminujete výskyt vrásek v horní části nosu. Zapojte také zvedání lícních svalů. Stačí zvednout a stáhnout svaly tváře směrem nahoru, čímž tyto svaly posílíte a zvýšíte pružnost pleti. Pokud potřebujete vyhladit linie a vrásky kolem úst, postačí vám k tomu široký úsměv, kterým posílíte svaly tváří.

Zbavte se druhé brady pomocí cviků pro krk a čelist

Pro redukci vrásek a posílení svalu v oblasti krku a čelisti existuje hned několik cviků. U takzvaného cviku „labuť” stačí, když se vzpřímeně posadíte a zakloníte hlavu dozadu. Poté zhluboka polkněte a vydržte v této pozici několik sekund. Tímto způsobem posílíte svaly krku a vyhladíte vrásky v této oblasti. Jednoduchý a efektivní cvik, který cílí na svaly čelisti a brady, je simulace „žvýkání vzduchu“. Při tomto cviku pomalu otevírejte a zavírejte ústa a uvolněte svou čelist. Dalším jednoduchým cvikem pro vyhlazení linie a vrásek v oblasti brady a čelisti je „zvedání brady“. Opět se vzpřímeně posaďte a zvedněte bradu nahoru. Držte tuto pozici po dobu několika sekund a vraťte se do výchozí polohy. Tímto cvikem nejenže vyhladíte vrásky, ale také dáte sbohem své druhé bradě. Posledním cvikem, který cílí na svaly krku a horní části hrudníku, je „roztažení krku“. Stačí se postavit vzpřímeně a zaklonit hlavu dozadu, zatímco tlačíte bradu dopředu. Držte tuto pozici po dobu několika sekund a poté se vraťte zpět do výchozí polohy. Tento cvik uvolňuje napětí v krku a pomáhá posilovat svaly v této oblasti.

Otoků vás pomůže zbavit obličejová jóga

K odstranění otoků v obličejové oblasti můžete provádět několik cviků, které stimulují krevní oběh, uvolňují svaly a podporují odtok lymfy. Mezi tyto cviky řadíme „oční rohy“, kdy zakřivením očí a zatlačením víček směrem dolů, zatímco zvedáte obočí, stimulujete oblast kolem očí a redukujete otoky. Cvik „lví tvář“ vám pomůže uvolnit napětí v obličeji, podpořit odtok lymfy, a navíc vás pobaví. Široce otevřete ústa a oči a tahejte jazyk co nejvíce ven. Ačkoliv si možná budete připadat jako blázen, nebojte. Výsledky se jistě brzy dostaví. Při dalším cviku pro posílení obličejových svalů a podporu odtoku lymfy ústa tentokrát zavřete a tlačte jazykem na horní a spodní řadu zubů.

Kromě těchto cviků vás otoků zbaví také masáž obličeje. Aplikujte malé množství hydratačního krému či oleje na obličej a krk. Začněte jemnými kruhovými pohyby na čele, pomalu se přesuňte na lícní kosti a bradu. Nebojte se prsty na pokožku lehce zatlačit. Nepodceňujte ani masáž krku. Plynule přecházejte od obličeje na krk, používejte mírný tlak a krouživé pohyby a vždy směrujte pohyby masáže nahoru, abyste posílili svaly a zabránili poklesu pokožky.

Tipy pro úspěšné dosažení výsledků

Pravidelnost je klíčem: Stejně jako u jakéhokoliv jiného cvičení, i u cvičení na omlazení obličeje je důležitá pravidelnost. Najděte si 10 minut pro cviky či masáž alespoň třikrát do týdne.

Správná technika: Dbejte na správnou techniku při provádění cviků. Sledujte svůj dech a ujistěte se, že se soustředíte na správné svaly.

Hydratace: Nezapomínejte pít dostatek vody. Podle studie z roku 2015 je dostatečná hydratace klíčová pro zachování pružnosti pokožky a pro dosažení optimálních výsledků cvičení.

Důslednost: Buďte trpěliví a důslední. Chvíli potrvá, než se dostaví viditelné výsledky, ale s pravidelným cvičením a péčí brzy zpozorujete zlepšení.

Zdroje: YouTube.com, hindustantimes.com, health.clevelandclinic.org