Je na čase se nechat inspirovat jejich tipy pro optimalizaci ranní rutiny a prodloužení života.

Jak vypadá denní rutina doktora, který se dlouhodobě věnuje zdravému životnímu stylu, se podívejte ve videu na YouTube na kanálu Reverse Aging Revolution:

Zdroj: Youtube

David Sinclair

David Sinclair, Ph.D., zakladatel Tally Health a moderátor podcastu Lifespan vypadá na svůj věk dokonale a prý za to může právě jeho ranní rutina, ta je klíčovou součástí jeho programu prodlužujícího život a snižujícího biologický věk.

Pije matchu: Místo ranní kávy upřednostňuje Sinclair matcha zelený čaj pro jeho ochranné zdravotní výhody. Matcha obsahuje polyfenoly, jako jsou ECGC katechiny, které působí jako prevence rakoviny a mají protizánětlivé účinky.

Jí jogurty s polyfenoly: Sinclair je nadšený z polyfenolů, které jsou přirozeně obsaženy v rostlinách a mají ochranné účinky proti rakovině, srdečním onemocněním a diabetu.

Leroy Hood

Spoluzakladatel Institutu systémové biologie a generální ředitel Phenome Health, Leroy Hood, M.D., Ph.D., je živým důkazem, že dobrá ranní rutina může zlepšit životní a zdravotní výhody. Zatímco mnoho jeho vrstevníků je již dávno v důchodu, Hood se stále aktivně účastní diskusí o dostupnosti zdravotní péče s technologickými giganty, zástupci a vědci.

Vstává brzy: Hood se probouzí kolem 5:30 každé ráno a ihned se pouští do dvouhodinového plánování projektů a spolupráce s kolegy.

Vynechává snídani: Ukazuje se, že snídaně není nejdůležitějším jídlem dne, pokud si chcete zajistit dlouhověkost. Hood vynechává první jídlo dne jako součást svého režimu intervalového hladovění, což může mít pozitivní účinky na udržení zdravé váhy a snížení rizika chronických onemocnění.

Peter Attia

Významný lékař specializující se na dlouhověkost, Peter Attia, M.D., se probouzí před východem slunce. Než se ponoří do pracovního dne, věnuje se klidné, ale produktivně prospěšné ranní rutině.

Medituje: Attia si každé ráno nastavuje mysl pomocí meditace, než se ponoří do e-mailů, plánování budoucích epizod podcastu nebo setkání s pacienty. Meditace může přinášet fyzické a duševní výhody, včetně sníženého rizika deprese, úzkosti a chronických onemocnění.

Pije kávu: Po meditaci si Attia ráno rád dopřeje hrnek kávy společně se svou manželkou. Káva v mírném množství může pomoci při prevenci diabetu, udržení zdravé váhy a podpoře zdraví srdce.

Andrew Huberman

Neurovědec Andrew Huberman, Ph.D. má od okamžiku probuzení na mysli zdraví mozku, což se odráží i v jeho ranní rutině.

Pozoruje ranní slunce: Huberman trvá na tom, že pozorování slunce v prvních hodinách po probuzení zlepšuje hladinu kortizolu a reguluje váš cirkadiánní rytmus. Sluneční expozice také může zvýšit hladinu testosteronu a libido.

Třicet minut klidu: Huberman provádí 10 až 30minutovou seanci jógy nidra ihned po probuzení, což mu pomáhá cítit se více odpočatý, aniž by šel zpět spát. Jóga nidra také pomáhá modulovat stres a úzkost a může zvýšit produkci melatoninu.

Zlepšete si zdraví

Implementací těchto tipů do své ranní rutiny můžete zvýšit produktivitu a zlepšit své zdraví a dlouhověkost. Každý z výše zmíněných odborníků na dlouhověkost si vybral svou vlastní cestu k optimálnímu rannímu začátku dne, takže si stačí jen vybrat, které budou nejlépe vyhovovat vašim potřebám a cílům.

Zdroj: www.youtube.com, www.cestarelaxace.cz, www.jogadnes.cz