Nišiki tamago je tradiční japonský dezert, u nás známý jako brokátová vejce. Skládá se převážně z vajec a cukru. Jeho jméno je odvozeno z japonského slova "nišiki", což znamená "barevný". Tento název odkazuje na jeho krásnou a jemně zbarvenou texturu. Kromě toho, že je nišiki tamago sladkým dezertem, je také bohatým zdrojem bílkovin a dalších živin, což z něj činí ideální volbu pro ty, kdo dbají na své zdraví.

Zkuste si nišiki tamago připravit podle tohoto video receptu na YouTube - kanál 다르네 TV:

Zdroj: Youtube

Zdravotní výhody vajec

Studie ukazují, že vejce jsou vynikajícím zdrojem vysoce kvalitních bílkovin, esenciálních aminokyselin a živin, včetně vitaminů A, D, E a K, minerálů jako je železo, zinek a selen, a důležitých látek, jako je cholin a antioxidanty lutein a zeaxanthin. Konzumace vajec je podle studií spojena se snížením rizika srdečních chorob, zlepšením hladiny cholesterolu a podporou pocitu sytosti, což napomáhá řízení hmotnosti. Vejce jsou také cenově dostupnou a snadno dostupnou potravinou, což je činí ideálním doplňkem vyvážené stravy.

Alternativa k bílému cukru

I když je původní ingredience tohoto receptu cukr, neděste se. Můžete ho nahradit. Existuje několik přírodních alternativ. Med je podle výzkumů bohatý na enzymy, vitamíny a minerály a má nižší glykemický index než cukr. Medový sirup a javorový sirup jsou další sladidla s bohatou chutí a obsahem živin. Kokosový cukr nabízí karamelovou chuť a obsahuje minerály jako železo a zinek. Stevie je nízkokalorická alternativa bez vlivu na hladinu cukru v krvi.

Jak připravit nišiki tamago?

Pro přípravu nišiko tamago potřebujeme 10 vajec uvařených natvrdo, 15 lžiček cukru (nebo zdravější alternativy) a špetku soli. Nejprve rozdělíme uvařená vejce na žloutky a bílky a prolisujeme každou část zvlášť přes jemné sítko. Bílky smícháme s 6 lžičkami cukru a špetkou soli a žloutky s 9 lžičkami cukru. Poté si z alobalu vytvoříme formu, ideálně ve tvaru čtverce nebo obdélníku. Do formy nejprve vložíme směs připravenou z bílků, stlačíme a rozetřeme ji a poté na ni navrch rovnoměrně rozetřeme směs ze žloutků. Formu vložíme do pařáku a necháme vařit v páře přibližně 10 minut. Po vychladnutí nišiko tamago nakrájíme na čtverce. Pokud nemáme k dispozici pařák, můžeme je též péct v troubě. Nišiko tamago můžete připravovat i jako roládu.

Zdroje: www.youtube.com, www.foodinjapan.org, www.webmd.com