Cviky zaměřené na krk a obličej hrají klíčovou roli v posilování a tvarování svalů této oblasti, což může vést ke zmírnění „dvojité” brady a získání štíhlejšího vzhledu. Opakovaným posilováním těchto svalů a brady zlepšujeme jejich tonus a pevnost, což snižuje viditelnost podbradku a vede k lepšímu konturování krku a brady. Jak tyto svaly posilovat?

Jak doma provádět obličejovou jógu, se dozvíte v YouTube videu – kanál Marta Dřímal Ondráčková

Zdroj: Youtube

Krční rotace

Toto cvičení pomáhá snižovat obsah tuku na krku a zbavit se tak nevzhledné druhé brady. Navíc zlepšuje krevní oběh v ramenou, což nám také potvrzuje jedna studie. Posaďte se na židli s rovnými zády. Otáčejte hlavou ve směru hodinových ručiček a snažte se natáhnout krk co nejvíce do dálky. Ujistěte se, že máte ramena nehybná. Tento cvik opakujte dvacetkrát ve směru hodinových ručiček a dvacetkrát proti směru hodinových ručiček.

Rybí rty

Toto cvičení je skvělým způsobem, jak zpevnit lícní a bradové svaly a snížit ochabnutí v oblasti krku, což nám také potvrzuje jedna studie z roku 2013. Pohodlně se usaďte a nasajte své tváře, dokud vaše rty nebudou vypadat jako rybí ústa. Vydržte alespoň 5 sekund. Pokud cítíte pálení v čelisti a tvářích, děláte to správně. Tento cvik není nijak náročný a můžete ho dělat kdekoliv a kdykoliv si na něj vzpomenete.

Vystrčte jazyk

Tento cvik je jedním z nejjednodušších obličejových cvičení, jak se zbavit druhé brady. V józe se mu říká lví póza a představuje lví řev. Otevřete ústa tak široce, jak dokážete, a vyplázněte jazyk, jak jen to půjde. Pomalu jazyk vraťte zpět. Toto cvičení provádějte alespoň 15krát denně.

Pískání na oblohu

Pokud celý den trávíte u počítače, toto cvičení je pro vás to pravé. Podle studie z roku 2017 je nespecifická bolest krční páteře běžným zdravotním problémem pracovníků v kanceláři a cvičení, jako je pískání na oblohu, posiluje krční svaly a od této bolesti ulevuje. Rovně se posaďte a uvolněte ramena. Nakloňte hlavu dozadu a dívejte se na strop. Přivřete rty, jako byste chtěli zapískat. Udržujte je uvolněné, ale dostatečně přivřené, abyste cítili, jak se vaše krční svaly stahují. Držte pozici po dobu 10-20 sekund. Nejprve začněte s kratším intervalem a postupně navyšujte až na žádaných 20 vteřin. Během dne alespoň desetkrát tento cvik zopakujte.

Bradou směrem ke stropu

Tento cvik pomáhá zbavit dvojité brady a patří mezi cvičení, které navíc pomáhají navodit omlazující pocit, neboť zpevňuje uvolněnou kůži a snižuje výskyt vrásek, uvádí studie. Pohodlně se usaďte a narovnejte páteř. Jemně zakloňte hlavu dozadu a dívejte se na strop. Držte pozici několik sekund a opakujte pohyb alespoň patnáctkrát denně.

Tyto cviky na krční a obličejové svaly jsou skvělým způsobem, jak se zbavit dvojité brady a získat štíhlejší vzhled. Důležitá je však trpělivost, neboť nic nepřichází hned. Zapojte proto tyto cviky do svého každodenního cvičebního režimu a sledujte, jak váš krk a brada postupně získávají nový tvar a pevnost.

Zdroje: YouTube.com, healthline.com, webmd.com