Pečivo kdysi bývalo neodmyslitelnou součástí jídelníčku. V dnešní době, kdy snad každý touží po štíhlé postavě a existuje kolem nás nespočet dietních programů, se stalo v podstatě potravinou pro odvážné jedince. Pokud hledáte zdravější alternativu, která je navíc bez lepku a obsahuje minimum sacharidů, máme pro vás dobrý tip. Obláčkový chléb tyto podmínky splňuje, navíc si ho můžete připravit v pohodlí domova a zvládne ho i ten největší začátečník v pečení. Je velmi chutný a hodí se také do keto diety. Jeho hlavní surovinou jsou vejce, která jsou bohatým zdrojem živin a našemu tělu přináší mnoho zdravotních benefitů.

Jak připravit obláčkový chléb, se dozvíte v YouTube videu – kanál Low Carb Yum

Zdroj: Youtube

Zdravotní benefity vajec

Vysoký obsah živin

Vejce jsou bohatým zdrojem výživných látek. Obsahují vitamíny jako vitamin A, B2, B5, B12, D, E a K, stejně tak minerály jako železo, zinek a vápník. Navíc jsou plná kvalitních bílkovin, které jsou pro naše tělo nepostradatelné. Na jedno vejce připadá 6-7 gramů.

Podpora svalového růstu

Díky svému vysokému obsahu bílkovin, které poskytují všechny esenciální aminokyseliny, podporují vejce tvorbu svalů a usnadňují regeneraci po cvičení. Ve vejcích se také vyskytuje vysoké množství leucinu, což je jednou z větších větví těchto aminokyselin, které jsou podle studie z roku 2000 klíčovým stimulátorem syntézy bílkovin ve svalových buňkách a pomáhají po cvičení svalům růst. Proto jsou vejce tak oblíbenou potravinou pro sportovce.

Zlepšení zraku

Vejce obsahují lutein a zeaxantin, dva antioxidanty, které jsou důležité pro zdraví očí. Ty se hromadí v sítnici oka a pomáhají chránit oči před škodlivými účinky volných radikálů, které způsobují poškození buněk a zrakové problémy. Podle studie z roku 2022 pravidelná konzumace potravin bohatých na tyto antioxidanty navíc pomáhá snížit riziko vzniku makulární degenerace. Toto onemocnění je jednou z hlavních příčin ztráty zraku u starších dospělých.

Zlepšení kognitivní funkce

Vejce jsou vynikajícím zdrojem cholinu, esenciální živiny, která je podle studie z roku 2011 důležitá pro zdraví mozku a kognitivní funkce. Pomáhá vytvářet a udržovat struktury buněk mozku, které jsou nezbytné pro paměť a učení. Vedle toho bílkoviny a zdravé tuky ve vejcích zase udržují stabilní hladinu energie a koncentrace, což je klíčové pro optimální kognitivní výkon. Jako bonus můžeme počítat také obsah vitamínu D, který má pozitivní vliv na náladu a duševní zdraví.

Jak správně připravit obláčkový chléb?

Pro přípravu obláčkového chleba budete potřebovat 3 velká vejce, 85 gramů krémového sýru, špetku soli a špetku vinného kamene. Předehřejte troubu na 150 °C, připravte si formu na pečení chleba a vystelete ji pečicím papírem. Oddělte žloutky od bílků a rozdělte do misek. Do velké misky s bílkem přidejte vinný kámen a šlehejte, dokud nevytvoříte tuhý, lesklý sníh. V druhé misce smíchejte změklý krémový sýr se žloutky. Přidejte špetku soli a míchejte, dokud není směs hladká. Postupně sníh vmíchejte do směsi se žloutky a vytvořte těsto. Nalijte ho do připravené formy, rovnoměrně uhlaďte a pečte dozlatova asi 25-30 minut. Po uplynutí doby vyčkejte 10 minut, poté vyjměte z formy a nechte vychladnout.

Pomocí tohoto receptu vytvoříte chléb s lehkou a nadýchanou texturou, které je zdravou, bezlepkovou alternativou ke klasickému pečivu. Díky obsahu vajec navíc získáte potřebné živiny a můžete si ho dopřát bez výčitek k snídani, k svačině či jako doplněk k oblíbenému pokrmu.

Zdroje: YouTube.com, webmd.com, eatingwell.com