Ranní cvičení nejenže podporuje zdraví těla, ale také pomáhá předcházet stresu, který by vás mohl během vašeho pracovního dne přepadnout. Díky rozcvičce si po celý den udržíte dostatek energie a také dobrou náladu.

Na video od Jógy pod avokádem s jednoduchým ranním protažením se podívejte na YouTube:

Zdroj: Youtube

Jak dosáhnout benefitů ranního cvičení

Buďte trpěliví: Zvyknout si na ranní trénink může chvíli trvat, obvykle klidně tři až čtyři týdny.

Dostatečně spěte: Pokud se rozhodnete vstávat brzy, budete muset jít i spát dříve. Dostatek spánku je klíčový pro úspěšný přechod na ranní režim.

Doplňte energetické zásoby: Je důležité mít před cvičením nějaký zdroj energie. Ideální volbu si však musíte najít sami, protože některé potraviny někomu lépe sedí než jiným. Zároveň nám ranní cvičení přináší psychický prospěch

Zlepšení biorytmu: Existují také teorie o tom, že cvičení v ranních hodinách může pomoci zlepšit spánek. Pravidelný ranní pohyb totiž reguluje biorytmus, což znamená, že budete večer unavenější a snáze tak usnete.

Zlepšení kognitivních funkcí: Ranní cvičení pomáhá zvýšit vaši produktivitu a kognitivní funkce po celý den. Cvičení v ranních hodinách podporuje uvolňování neurotransmiterů, které zlepšují vaši pozornost.

Hubnutí: Ranní rozcvička pozitivně ovlivňuje vaše rozhodnutí ohledně stravování a životního stylu. Ale také podněcuje váš metabolismus, což má pozitivní vliv na hubnutí a následné udržení zdravé váhy.

Souznění s přírodou: V neposlední řadě ranní cvičení umožňuje zažít krásu přírody a klid, který ráno panuje. Vychutnejte si ticho, čerstvý vzduch a krásný východ slunce během svého ranního tréninku.

Cvičení přináší emocionální blahobyt

Jakmile začnete s ranním cvičením a zažijete tyto benefity na vlastní kůži, stane se toto zdravé a povzbuzující cvičení nedílnou součástí vašeho životního stylu. Ovlivní to nejen váš fyzický stav, ale i váš duševní a emocionální blahobyt, což vám pomůže žít šťastnější a zdravější život.

Zdroj: www.youtube.com, www.zeny.cz, www.kondice.cz