Podle slovníku jsou superpotraviny takové potraviny, které jsou bohaté na látky jako antioxidanty, vlákninu nebo mastné kyseliny a které jsou považovány za prospěšné pro zdraví člověka.

Na video od Dr. Erica Berga DC o nejzdravějších superpotravinách se podívejte na YouTube

Zdroj: Youtube

Mnoho superpotravin je docela drahých, což způsobuje, že myšlenka zahrnování těchto výživných potravin do stravy je pro mnoho lidí finančně náročná. Nicméně, pokud se soustředíte na zahrnutí cenově dostupných kousků do vaší stravy, aniž byste zatížili svůj rozpočet, pak je tento článek to pravé právě pro vás. My vám totiž představíme cenově dostupné superpotraviny, které si může dovolit každý.

Luštěniny

Luštěniny včetně fazole, hrachu, čočky a cizrny jsou plné rostlinných proteinů a poskytují klíčové živiny, jako je draslík, hořčík či zinek.

Houby

Houby jsou cenově dostupným přídavkem do jídel, který vám pomůže rozšířit jídelníček, aniž byste museli řešit cenu. Houby mají bohatý profil živin a jsou silným zdrojem mnoha důležitých látek, jako je selen a niacin. Když jsou houby vystaveny UV záření, stávají se produktem, který obsahuje vitamín D.

Vajíčka

Vajíčka jsou bohatým zdrojem bílkovin a také obsahují mnoho dalších živin, jako je cholín, jód a lutein. Vajíčka už dávno nejsou považována za rizikový faktor pro vysoký cholesterol a srdeční choroby.

Vepřové maso

Vepřové maso je cenově dostupným a výživným zdrojem bílkovin. Ukázalo se, že vepřové maso je součástí nízkonákladového zdravého stravovacího plánu, který splňuje všechny potřebné živiny a zároveň snižuje náklady na potraviny.

Ředkvičky

Ředkvičky jsou označeny za nejzdravější zeleninu. Jsou bohaté na vitamín K, který pomáhá podporovat zdraví kostí a působí proti srážení krve.

Sušené švestky

Sušené švestky jsou sušeným ovocem, které může být důležitou součástí cenově dostupné stravy. Konzumace sušených švestek může předcházet ztrátě hustoty kostí u postmenopauzálních žen.

Těstoviny

Těstoviny jsou cenově dostupným zdrojem sacharidů s nízkým glykemickým indexem a obsahují 8 g bílkovin na hrnek. Nejen, že jsou cenově dostupné, ale mají také dlouhou trvanlivost.

Mrkev

Mrkev je levnou potravinou, která obsahuje řadu vitamínů a minerálů. Ty podporují zdraví očí, srdce a mozku.

Sorgo

Sorgo je starověké obilí, které je výborným zdrojem 12 esenciálních živin, včetně bílkovin, vlákniny, vitamínu B6 a železa. Sorgo je také bohaté na bioaktivní fenolické sloučeniny, které mají antioxidanty, protizánětlivé a protidiabetické vlastnosti.

Arašídové máslo

Arašídové máslo je bohatým zdrojem zdravých tuků, bílkovin a mnoha dalších živin. Je cenově dostupné a má dlouhou trvanlivost.

Konzervovaný tuňák

Čerstvé ryby mohou být drahé, ale konzervovaný tuňák je cenově dostupným zdrojem bílkovin a omega-3 mastných kyselin.

Pomeranče

Čerstvý pomerančový džus je známý jako bohatý zdroj vitamínu C, ale také obsahuje další důležité živiny, jako je thiamin, kyselina listová a hesperidin.

Přínos pro vaše zdraví

Tyto cenově dostupné superpotraviny jsou významným přínosem pro vaši stravu i vaše zdraví, aniž byste museli utrácet velké množství peněz. Přidáním těchto potravin do své stravy můžete dosáhnout optimálního zdraví bez velkých finančních nákladů.

Zdroj: www.youtube.com, www.namaximum.cz, www.svetplodu.cz