Obličejový tuk vzniká kvůli několika faktorům spojeným s genetikou, věkem a životním stylem. Genetické predispozice mohou určit, jak a kde tělo ukládá tuk. S věkem dochází ke ztrátě kolagenu a elasticity kůže, kvůli čemuž obličejové svaly a tkáně ztrácejí pevnost, což může vytvořit dojem „opláceného” obličeje.

Nezdravý životní styl, který zahrnuje špatnou stravu, nedostatek pohybu, nedostatek spánku a nadměrnou konzumaci alkoholu může taktéž přispět k nárůstu tělesného tuku včetně tuku v obličeji. Jak ale tedy s tukem ve tvářích zatočit?

Na video od Marty Dřímal Ondráčkové, jak zatočit s buldočími tvářemi, se podívejte na YouTube:

Zdroj: Youtube

Provádějte cviky na obličej

Cvičení obličejových svalů může podle jedné studie zlepšit vzhled obličeje, bojovat proti stárnutí a zvýšit sílu svalů. Některé populární cviky zahrnují nafukování tváří a posouvání vzduchu z jedné strany na druhou, stažení rtů a usmívání se při stisknutí zubů po několik sekund. Navíc se ukázalo, že cvičení obličejových svalů zlepšuje i jejich sílu.

Zahrněte kardio do vašeho tréninku

Nadbytečný tuk v obličeji často souvisí s nadbytečným tukem v těle. Hubnutí těla tedy může výrazně přispět k úbytku tuku i na obličeji. Aerobní cvičení, známé také jako kardio, je výborným nástrojem pro spalování tuku. Pokuste se dosáhnout 150-300 minut mírného až intenzivního cvičení týdně.

Pijte více vody

Ke štíhlejšímu vzhledu vaší tváře může pomoci i voda. Mnoho lidí přes den nedodržuje pitný režim, v důsledku čehož nejsou správně hydratovaní, což se může projevit otoky v oblasti obličeje. Řádné dodržování pitného režimu tyto příznaky zmírňuje a vy se tak dočkáte štíhlejšího obličeje. Pití vody je důležité ale také pro celkové zdraví a může pomoci snížit pocit hladu a podpořit hubnutí.

Omezte konzumaci alkoholu

Nadměrná konzumace alkoholu může přispět k nárůstu tuku a způsobit otoky. Alkohol obsahuje převážně prázdné kalorie a způsobuje tedy dehydrataci a zadržování vody.

Omezte příjem rafinovaných sacharidů

Potraviny obsahující rafinované sacharidy, jako jsou sušenky, krekry a těstoviny, mohou přispět k přibývání váhy a ukládání tuku. Tělo je rychle tráví a způsobuje tak rychlý nárůst hladiny cukru v krvi.

Dostatek spánku

Nedostatek spánku může zvýšit hladinu stresového hormonu kortizolu, což vede k nárůstu váhy. Dobrý spánek totiž udržuje váhu po hubnutí a brání tělu přibírat.

Sledujte příjem soli

Nadměrný příjem soli způsobuje otoky a nafouknutí, a to včetně obličeje. Solí byste tedy měli rozhodně šetřit.

Zvyšte příjem vlákniny

Zvýšením příjmu vlákniny můžete potlačit chuť k jídlu a podpořit hubnutí. Vláknina se nachází v ovoci, zelenině, ořeších, semenech, celých zrnech a luštěninách.

Omezte konzumaci zpracovaných potravin

Zpracované potraviny jsou často bohaté na kalorie, sodík a přidaný cukr, těch byste se tedy měli zcela vyvarovat.

Zvládejte stres

Stres může zvýšit chuť k jídlu a vést k nárůstu váhy. Metody jako jóga a meditace mohou pomoci snižovat stres a tím pádem i hlad.

Nejdůležitější je pravidelnost

Abyste dosáhli úspěchu, je nejdůležitější dodržovat pravidelně vyváženou stravu, každý den cvičit a pečovat o svůj zdravý životní styl, čímž nadměrnému ukládání tuku v obličeji zamezíte.

Zdroj: www.youtube.com, www.prozeny.cz, www.aktualne.cz