Horké letní dny se blíží a zmrzlina je jejich neodmyslitelnou součástí. Jestliže i vy patříte mezi milovníky této osvěžující lahůdky, ale její množství kalorií a cukru vás odrazují, nezoufejte. Tato domácí zmrzlina je zdravou alternativou, kterou si bez výčitek můžete dopřát každý den jak vy, tak i vaše děti. Základní surovinou jsou banány, které navíc přináší mnoho zdravotních benefitů.

Jak si připravit domácí zmrzlinu z banánů, se dozvíte z YouTube videa – kanál Healthy Hints

Zdroj: Youtube

Zdravotní benefity banánů

Banány jsou jedním z nejoblíbenějších ovocných druhů na světě, a to z dobrého důvodu. Kromě své lahodné chuti nabízejí také širokou škálu zdravotních benefitů, které podporují celkové zdraví a pohodu. Podle studie z roku 2018 jsou bohatým zdrojem draslíku, což je důležitý minerál pro regulaci krevního tlaku a správnou funkci srdce.

Díky vysokému obsahu rozpustné vlákniny podle studie pomáhají udržovat zdravé trávení a regulovat střevní funkce. Vláknina v nich obsažená tedy pomáhá předcházet zácpě a podporuje růst prospěšných bakterií ve střevech. Výzkum z roku 2012 uvádí, že jsou navíc skvělým zdrojem sacharidů, které poskytují tělu energii.

Mimo to také obsahují vitamíny B6 a C, které podle výzkumu podporují metabolické procesy a imunitní systém, a vápník a hořčík, které jsou zase důležité pro zdraví kostí a svalů. Výzkum také uvádí, že díky vláknině a nízkému glykemickému indexu pomáhají udržet dlouhodobý pocit sytosti a zabránit nadměrnému příjmu kalorií. Tudíž se stávají skvělou volbou pro ty, kteří chtějí zhubnout a udržet si správnou hladinu cukru v krvi.

Podle studie z roku 2013 obsahují také látku nazývanou tryptofan, která se v těle mění na serotonin, tzv. "hormon štěstí". Konzumace banánů tedy přispívá k lepší náladě a snížení stresu a úzkosti.

Zdravím nabitá domácí zmrzlina

Pro přípravu domácí zmrzliny budete potřebovat 4 zralé banány, 2 lžíce mandlového mléka, 1 lžičku vanilkového extraktu, 1 lžíci nasekaných pražených lískových ořechů (volitelné), 2 lžičky medu (volitelné).

Banány oloupejte a nakrájejte na malé kousky. Kousky banánu rovnoměrně rozmístěte na plech vyložený pečícím papírem a zmrazte minimálně na 2 hodiny. Zmrzlý banán vložte do mixéru, přidejte mandlové mléko a vanilkový extrakt a dohladka zpracujte. Hotovou zmrzlinu rozdělte do servírovacích misek, posypte nasekanými oříšky a zakápněte medem.

Takto připravenou zdravou alternativu ke klasické zmrzlině si můžete dopřát klidně každý den, aniž byste museli mít strach o svou váhu. Je to také dobrý způsob, jak dostat do vašich dětí ovoce zábavnější formou, a vyhnout se tak zmrzlinám z obchodu, které obsahují nálož cukru.

Zdroje: YouTube.com, healthline.com, webmd.com