Je prokázáno, že pravidelné cvičení jógy je spojeno se snížením zánětů, což z ní činí užitečnou doplňkovou intervenci pro populaci ohroženou zánětlivými onemocněními. Dokonce i u osob podstupujících chemoterapii bylo zaznamenáno snížení nevolnosti, zvracení, úzkosti a deprese po cvičení jógy. Jóga může normalizovat pohyb potravy v gastrointestinálním traktu a zvýšit parasympatickou aktivitu, což pomáhá s léčbou.

Na video od StillOnTheWay s tipy na jógu pro začátečníky se podívejte YouTube:

Zdroj: Youtube

Nemusíte cvičit jógu pravidelně, abyste mohli využít jejích benefitů. Můžete zkusit různé jógové pozice zaměřené na konkrétní symptomy, které vás trápí.

Léčebné pozice

Zde je sedm možných pozic, které vám mohou pomoci zmírnit nepříjemné příznaky během nemoci:

Pozice dítěte: Přejděte na všechny čtyři a posaďte se hýžděmi na paty. Následně se ohněte dopředu, odložte hrudník na stehna a ruce protáhněte do dálky.

Tato jemná pozice je dobrá nejen pro uvolnění, ale může také pomoci zmírnit nevolnost. Uvolňující cvičení s důrazem na dýchání může pomoci uvolnit žaludeční svaly a snižovat nevolnost.

Nohy opřené o stěnu: Tato inverzní pozice zlepšuje krevní oběh, snižuje otoky nohou a chodidel a zklidňuje hladinu stresu. Pomůže také při bolesti hlavy.

Velbloud: Poklekněte a prohněte se v zádech. Rukama přitom uchopte paty.

Tato pozice otevírá hrudník a pomáhá odstranit hlen v této oblasti, což je užitečné, pokud trpíte ucpanými dutinami.

Pozice kobry: Přejděte do kliku. Nohy zcela položte na zem, dejte ruce tak, abyste měli dlaně pad rameny, a následně paže propněte.

Pomáhá rozšířit hrudník a umožňuje hlubší dýchání, což může snížit bolest.

Pes hlavou dolů: Přejděte do kliku, zvedněte se a přeneste váhu dozadu. Protáhněte ruce i nohy s snažte se paty přitahovat co nejvíce k zemi. Během toho uvolněte krční svalstvo a nechte hlavu spadnout dolů.

Tato pozice protahuje hamstringy a zlepšuje průtok krve do hlavy. Pomáhá také zmírňovat bolesti hlavy.

Jóga jako komplexní systém

Je důležité poznamenat, že dny, kdy jste nemocní, byste se měli primárně věnovat odpočinku a regeneraci. Ale i krátké cvičení jógy může udělat s vaším tělem zázraky. Jakmile se budete cítit alespoň trochu lépe, zkuste tyto pozice a uvidíte, že vám pomohou rychleji se vrátit k normálnímu životu.

Jóga je více než jen fyzická aktivita – je to komplexní systém, který zdůrazňuje spojení těla, mysli a ducha. Díky svému zaměření na dech, relaxaci a posilování těla může jóga pomoci nejen při nemocích, ale také při celkovém udržování zdraví a pohody. Pokud ještě jógu nepraktikujete, možná je to ten správný čas začít a objevit všechny její pozitivní účinky na vaše tělo a mysl.

Zdroj: www.youtube.com, www.novinky.cz, www.vitalia.cz