Když je srdce silnější, znamená to, že váš kardiovaskulární systém je zdravější, protože více kapilár dopravuje větší množství kyslíku do buněk ve svalech. To zvyšuje metabolismus, umožňuje buňkám spalovat více tuku během cvičení, ale i po zbytek dne. Nakonec učiní vaše tělo efektivnější ve vašem každodenním životě.

Na video od Fitness007, jak rychle a efektivně hubnout, se podívejte na YouTube:

Zdroj: Youtube

Výhody kardio tréninků

Existuje mnoho výhod cvičení a pravidelné fyzické aktivity, a ačkoli to může na první pohled vypadat jako výzva, pamatujte, že jakmile začnete pravidelný program, stane se časem závislostí, bez které si nebudete umět představit svůj den. Navíc je známo, že pravidelná fyzická aktivita prodlužuje život.

Snižování hmotnosti: Není tajemstvím, že cvičení pomáhá snižovat hmotnost. V kombinaci s vyváženou stravou bohatou na ovoce a zeleninu kardio tréninky přináší rychlé výsledky při hubnutí. Klíčem je však pravidelnost.

Snížení rizika srdečních onemocnění: Kardio tréninky mohou přinést zdraví vašemu srdci, snížit riziko koronárních srdečních onemocnění a zvýšit kapacitu plic. Také pomáhají srdci pracovat efektivněji.

Zvýšená hustota kostí: Silné svaly poskytují lepší podporu našim kostem a pomáhají zvyšovat jejich hustotu. Kardio cvičení je skvělým váhovým cvičením, které razantně zvyšuje hustotu kostí.

Snížení stresu: Cvičení snižuje hladinu stresu uvolněním endorfinů, které působí jako přirozená analgetika v mozku. Cvičení také pomáhá zlepšit spánek a zvýšit energii. I když se vám tedy bude zdát, že cvičením ztrácíte energii, ve skutečnosti to funguje naopak. Jakmile začnete cvičit pravidelně, budete získávat energie více a více.

Typy kardio tréninků

Existuje mnoho typů kardio tréninků, které můžete vyzkoušet, abyste zjistili, co je pro vás nejvhodnější. Nejprve se však poraďte se svým trenérem, zvláště pokud máte nějaké zdravotní potíže.

Rychlá chůze: Rychlá chůze je jednoduše to, co říká název. Chce to jít opravdu rychleji než při klidném procházkovém tempu, abyste zvýšili srdeční tep. Pokud ji provádíte správně, může přinést velké zdravotní výhody.

Cyklistika: Cyklistiku můžete provádět na rotopedu v posilovně nebo doma, ale samozřejmě i na venkovním kole. Mohli byste si také vyzkoušet lekci spinningu, ta vás dostane do formy.

Elliptický trenažér: Elliptický trenažér je skvělý stroj pro nízkoúčinný kardio trénink. Můžete ho najít téměř ve všech posilovnách.

Běh: Běh je jedním z nejlepších kardio tréninků. Můžete si užít venkovní prostředí a prozkoumávat nové místa. Provozovat ho můžete kdekoliv. V případě špatného počasí jsou v posilovnách připraveny běžící pásy.

Plavání: Plavání je skvělé kardio cvičení, které nezatěžuje klouby těla. Možná vám zpočátku bude plavání připadat jako pěkná fuška, když ale najdete svůj rytmus, zamilujete si ho.

Veslování: Veslování je další skvělý kardio trénink, ale má navíc výhodu práce s horní částí těla.

HIIT, Burstfit a Bootcamp: HIIT a tréninky ve stylu bootcamp jsou skvělou příležitostí pro vaši kardiovaskulární kondici a také pro posilování. Mohou být prováděny téměř kdekoliv a potřebujete k tomu jen vlastní hmotnost.

Celkově lze kardio trénink zařadit do vašeho životního stylu mnoha různými způsoby. Je důležité začít s kratšími sestavami a postupně zvyšovat dobu, frekvenci a intenzitu cvičení, abyste minimalizovali riziko zranění.

Zdroj: www.youtube.com, www.aktin.cz, www.kulturistika.com