Lymfatický systém funguje podobně jako krevní oběh, ale místo krve nese lymfu. Je to bezbarvá tekutina, která obsahuje bílé krvinky, jež bojují proti infekcím, a také obsahuje proteiny a další látky, které jsou důležité pro správnou funkci těla. Lymfatické orgány, jako je slezina a brzlík, také hrají roli v tvorbě a zpracování lymfy.

Inspirujte se v následujícím YouTube videu - kanál TheMoments a naučte se lymfatickou obličejovou masáž:

Zdroj: Youtube

Masáže pro lymfatický systém

Masáže jsou podle studie z roku 2023 skvělým způsobem, jak podpořit lymfatický systém. Lymfatická masáž je speciální technika, která stimuluje tok lymfy a odstraňuje z těla toxiny. Tato masážní metoda zahrnuje jemné tlakové pohyby, které směřují k srdci, což napomáhá lymfě proudit efektivněji. Můžete si vyhledat profesionálního maséra nebo se naučit základy lymfatické masáže pro domácí použití.

Protizánětlivá dieta

Naše stravovací návyky hrají klíčovou roli v tom, jak náš lymfatický systém funguje. Konzumace potravin bohatých na zánětlivé látky může zatěžovat tento systém a podle studie z roku 2013 způsobit otoky a stagnaci lymfy. Na druhou stranu strava bohatá na protizánětlivé potraviny může pomoci lymfatickému systému pracovat efektivněji. Zahrňte do svého jídelníčku potraviny, jako jsou ovoce, zelenina, olivový olej, ořechy a ryby s vysokým obsahem omega-3 mastných kyselin.

Pravidelná fyzická aktivita

Cvičení má mnoho výhod pro naše tělo a podpora lymfatického systému je jednou z nich. Pohyb a aktivita napomáhají lymfě proudit a odstraňovat odpadní látky. Jakýkoli druh cvičení, jako je chůze, plavání, jóga nebo jízda na kole, je prospěšný. Důležité je cvičit pravidelně, alespoň 30 minut denně.

Pitný režim

Dostatečný příjem tekutin je klíčový pro správnou funkci lymfatického systému. Voda je nezbytná pro transport lymfy a odplavení toxických látek z těla. Doporučuje se pít alespoň osm sklenic vody denně.

Omezte stres

Stres může negativně ovlivnit imunitní systém a lymfatický systém není výjimkou. Chronický vede k zánětům a oslabení imunity. Snažte se najít způsoby, jak snížit stres ve svém životě, jako je meditace, hluboké dýchání, jóga nebo relaxační techniky. Důležité je udělat si čas na odpočinek a relaxaci.

Zdroje: www.youtube.com, www.medicalnewstoday.com, www.macmillan.org.uk