I když se otoky nejčastěji objevují v létě, kdy vysoké teploty a zvýšené pocení nezřídka kdy způsobují dehydrataci, není to problémem omezeným pouze na tuto sezónu. Otoky mohou postihnout lidi v průběhu celého roku. A vůbec nezáleží na tom, jestli jste hubení, plní nebo sportovci. Klíčem k prevenci a řešení otoků je zaměřit se na faktory, které můžete ovlivnit.

Otoků v obličeji se můžete zbavit i snadnou masáží. Jak na to, zjistíte ve videu kanálu olgatoja na YouTube:

Zdroj: Youtube

Pitný režim

Důležitým krokem je udržovat dostatečný pitný režim. Každý den byste měli vypít kolem 1,5 až 2,5 litru vody v závislosti na vaší tělesné konstituci. Voda je zásadní pro udržení rovnováhy tekutin v těle. V horkých dnech můžete vody potřebovat ještě více. Stejně tak i sportovci a ti, kteří se věnují fyzické námaze, by měli dbát na to, aby dodali tělu dostatečné množství tekutin.

S bylinnými čaji opatrně

Kromě čisté vody jsou vhodné i neslazené nápoje a minerálky. Můžete také experimentovat s ochucením vody čerstvým ovocem nebo přidáním jablečného nefiltrovaného octa. To nejenže pomůže uhasit žízeň, ale také zásobí tělo zdravými živinami. Vhodnou alternativou jsou i bylinné čaje, ale je důležité dbát na jejich umírněnou konzumaci, neboť nadměrné popíjení některých bylinných čajů může mít na tělo negativní dopad.

Správná strava

Dávejte pozor i na svou stravu. Nadměrná konzumace sladkostí, soli, bílé mouky a potravin s konzervanty může podporovat zadržování vody v těle. Snažte se omezit tyto produkty a zvolte zdravější alternativy.

Existují také potraviny, které pomáhají tělu odvodnit se. Pokud na sobě často otoky pozorujete, zkuste do svého jídelníčky zařazovat banány, avokádo, rajčata, listovou zelenina, semínka, ořechy a luštěniny obsahují hořčík, draslík a další minerály, které podporují odvodnění a regulaci tekutin v těle. Ovoce a zelenina s vysokým obsahem vody, jako je meloun a okurka, jsou taktéž skvělou volbou pro udržení tělesné hydratace.

Než se pustíte do boje s otoky, zvažte, zda by nemohly být způsobeny nějakou zdravotní komplikací. Hormonální nerovnováha, užívání určitých léků (například antikoncepce, antidepresiv nebo léků na vysoký tlak) mohou také způsobovat otoky. Pokud máte podezření, že by mohlo mít nadměrné zadržování vody v těle vážné příčiny, konzultujte problém s lékařem.

Zdroje: YouTube.com, healthline.com, webmd.com