Základ zdravého dezertu

Ovesné vločky jsou klíčovým ingrediencí overnight oats. Díky své výživové hodnotě jsou dle výzkumů ideálním základem pro zdravý dezert. Tyto vločky jsou bohaté na vlákninu, což znamená, že udrží pocit sytosti na dlouhou dobu. Studie říkají, že obsahují mnoho živin, jako jsou vitamíny B, minerály a antioxidanty. 

Příprava je hračka

Jednou z hlavních výhod overnight oats je rychlost přípravy. Stačí smíchat ovesné vločky s tekutinou (nejčastěji mlékem, jogurtem nebo rostlinným mlékem), přidat sladidlo podle chuti (například med, javorový sirup nebo stévii) a přidat oblíbené přísady jako ovoce, ořechy nebo semínka. Vše dáte do uzavíratelné nádoby, necháte přes noc v lednici a ráno si můžete pochutnat na chladivém, osvěžujícím a výživném dezertu.

Inspirujte se třemi recepty na ovesné vločky přes noc v tomto videu (YouTube, kanál Skotská královna):

Zdroj: Youtube

Pro hubnutí

Overnight oats jsou oblíbené mezi lidmi, kteří chtějí zhubnout, a to z několika důvodů. Zaprvé díky vysokému obsahu vlákniny pomáhají udržet pocit sytosti, což vás může vést k menšímu příjmu kalorií během dne. Zadruhé ovesné vločky mají nízký glykemický index, což znamená, že nezvyšují rychle hladinu cukru v krvi, tím se sníží chuť na sladkosti a předejde se přejídání.

Zdravé varianty pro každého

Jednou ze skvělých věcí na overnight oats je možnost přizpůsobit si je svým chutím a potřebám. Pokud preferujete veganskou variantu, můžete použít rostlinné mléko a sladidlo dle výběru. Pokud jste naopak milovníkem bílkovin, můžete přidat bílkovinný prášek. Dezert můžete dále ochutit různými druhy ovoce, ořechy, semínky nebo kořením. Možnosti jsou téměř nekonečné, což vám umožní vytvořit si dezert přesně podle svých preferencí a potřeb.

Symbol zdraví a síly

Ovesné vločky jsou dnes velmi populární, ale málokdo ví, že mají bohatou historii. Už v dobách starověkého Řecka a Říma byly ovesné vločky považovány za symbol zdraví a síly. V průběhu let se staly oblíbeným snídaňovým jídlem po celém světě, a to nejen pro svou výživovou hodnotu, ale také pro svou schopnost poskytovat energii na celý den.

3 recepty na “overnight oats”

Klasické ovesné vločky s ovocem

Začněme jednoduchým receptem na klasické ovesné vločky s ovocem. Tento recept vám poskytne výborný mix ovesných vloček, medu a čerstvého ovoce, který vás nakopne do nového dne. Do misky si dejte půl šálku ovesných vloček. Ovesné vločky zalijte půl šálkem mléka. Pokud máte rádi sladší snídani, přidejte lžičku medu nebo javorového sirupu. K ovesným vločkám přidejte čerstvé nebo mražené ovoce. Ideální volbou jsou banány, jahody, borůvky, maliny nebo hrozny. Nakrájejte ovoce na menší kousky a přidejte ho do směsi. Můžete také přidat ořechy (vlašské, para, kešu i lískové), semínka (slunečnicová či lněná) a skořici podle vaší chuti. Směs důkladně promíchejte, aby se všechny ingredience spojily. Přesuňte směs do uzavíratelné nádoby a nechte ji přes noc v lednici odpočívat. 

Banánovo oříškové overnight oats

Tento recept kombinuje chuť banánů, oříšků a kakaa do jedinečného dezertu. Rozmačkejte půl banánu a připravte půl šálku mandlového mléka. V malé misce smíchejte půl šálku ovesných vloček, lžíci mandlí, lžičku kakaa a půl lžičky skořice. Větší mísu naplňte směsí ovesných vloček, zalijte mandlovým mlékem a přidejte rozmačkaný banán. Vše důkladně promíchejte tak, aby se suroviny spojily do hladkého dezertu. Dejte směs přes noc do lednice, nebo alespoň na několik hodin, aby ovesné vločky nasákly a dezert ztuhl. 

Tropické ovesné vločky s mangem a kokosem

Tento recept přináší vaší snídaně exotický nádech s kombinací mraženého manga a strouhaného kokosu. Připravte půl šálku mraženého manga, půl šálku kokosového mléka, lžíci strouhaného kokosu a půl lžičky vanilkového extraktu. Vše smíchejte v míse s ovesnými vločkami. Dejte směs přes noc do lednice.

Zdroje: YouTube, eatthis.com, LifeMD