Prvním krokem k obnovení energie a dobré nálady je dostatečný spánek. Podle odborníků na spánek a podle výzkumů by dospělí měli spát asi 7 až 9 hodin denně, aby udrželi optimální fyzické a duševní zdraví. Nedostatek spánku vede k podrážděnosti a snížené koncentraci. Třídenní rituál začíná právě dlouhým spánkem, který umožní našemu tělu a mozku plně se obnovit a nabrat novou energii.

Býváte často unavení? Proč tomu tak je, vám vysvětlí Jakub Enžl ve videu na YouTube: 

Zdroj: Youtube

Cvičení pro dodatečnou energii

Druhým důležitým prvkem třídenního rituálu je cvičení. Pravidelná fyzická aktivita je klíčem k udržení dobrého zdraví a vitality. Cvičení zvyšuje průtok krve, stimuluje produkci endorfinů – tzv. šťastných hormonů – a zlepšuje celkovou kondici. Dokonce i krátká fyzická aktivita může poskytnout okamžitý nárůst energie a snížit pocit únavy. Během třídenního rituálu je doporučeno věnovat aspoň 30 minut cvičení denně. Může to být rychlá procházka, jóga nebo cvičení ve fitness centru – jakákoliv aktivita, která vás baví a dodává vám energii.

Dopřejte si relaxaci

Kromě dlouhého spánku a cvičení je také důležité dopřát si relaxaci. Stres a napětí způsobují únavu a špatnou náladu, proto je důležité najít čas na odpočinek a uvolnění. Během třídenního rituálu si udělejte čas na činnosti, které vám přinášejí radost a uklidňují vaši mysl. To může být čtení oblíbené knihy, meditace, relaxační koupel nebo prostě jen klidný čas strávený ve společnosti rodiny a přátel.

Nové objevy ve světě spánku a vitality

V poslední době bylo provedeno mnoho výzkumů a studií zaměřených na spánek a fyzickou kondici. Studie například ukázaly, že pravidelná meditace může zlepšit kvalitu spánku a snížit pocit únavy během dne. Stejně tak byly objeveny nové techniky cvičení, jako je HIIT (vysoce intenzivní intervalový trénink), které jsou účinné při zvyšování vitality a spalování kalorií.

Třídenní rituál – 1. den (sobota)

Třídenní rituál pro obnovu energie a vyvážení těla a mysli začíná zaměřením na základní potřeby našeho organismu. První den je klíčovým bodem, kdy si dáme čas na dostatečný spánek. I proto tento rituál začíná v sobotu. Pokuste se spát dostatečně dlouhou dobu, avšak tak, abyste půlku soboty neprospali. Ideální je jít si lehnou v pátek večer dříve a v sobotu spát například do 10. hodiny dopolední. Probuzení je doprovázeno lehkým protažením těla, které napomáhá uvolnění svalů a přípravě na nový den. Po vydatné, avšak zdravé snídani se věnujeme příjemným aktivitám, jako je procházka v přírodě či krátká jóga, abychom tělu dodali potřebnou pohybovou aktivitu.

Následně si dopřejeme krátký odpočinek a meditaci, která uklidní naši mysl a připraví nás na odpolední činnosti. Po obědě se věnujeme odpočinku a relaxaci, která nám dává šanci nabrat novou sílu a energii. Večer zakončujeme lehkou večeří a relaxačními aktivitami, které pomohou uvolnit se a připravit na kvalitní spánek.

Třídenní rituál – 2. den (neděle)

Druhý den rituálu je zaměřen na aktivaci těla a mysli. Po probuzení se opět věnujeme lehkému cvičení, které nám dodá potřebnou energii na začátek dne. Snídaně je opět důležitá a doplňuje nám energii a vitamíny potřebné k dobrému fungování organismu. Dopoledne se věnujeme práci nebo domácím úkolům, ale nezapomínáme ani na krátké relaxační pauzy a svačinu.

Odpoledne si dopřáváme aktivitu venku, což může být například jízda na kole nebo procházka v přírodě. Po obědě následuje čas pro odpočinek a relaxaci, který nám dává šanci na obnovení energie a regeneraci těla. Večer trávíme společně s rodinou nebo přáteli, což nám dodává emocionální podporu a dobrou náladu.

Třídenní rituál – 3. den (pondělí)

Třetí den rituálu je zaměřen na harmonii těla a mysli. Po probuzení se věnujeme cvičení dechu ohně, které nám dodává energii a pomáhá vyrovnat se s případným stresem. Snídaně je opět důležitá a doplňuje nám potřebné živiny pro správné fungování organismu.

Dopoledne si dopřáváme relaxaci a meditaci, abychom si zklidnili mysl a připravili se na odpolední aktivity. Odpoledne trávíme venku nebo cvičením jógy, což nám dodává fyzickou aktivitu i mentální uklidnění. Večer se opět věnujeme lehké večeři a přípravě na spánek, abychom měli dostatečnou regeneraci na další den.

Zdroje: www.youtube.com, confessionsofafitfoodie.com, www.blackhealthapp.com