Některé potraviny obsahují látky, které mohou stimulovat váš nervový systém, což ztěžuje usínání a může vést k narušení spánku. Další potraviny mohou zase způsobit nepříjemné trávení nebo pálení žáhy, což může rovněž narušit se spánkovým cyklem.

Jak a kdy správně večeřet? Poradí vám v tomto videu - kanál Rozum v troubě:

Zdroj: Youtube

5 nejhorších potravin před spaním

Cukr

Konzumace sladkostí způsobuje výkyvy hladiny cukru v krvi, což vede k neklidu a snižuje pravděpodobnost klidného usínání. Zvláště rafinované cukry, jako je sacharóza a glukóza, jsou rychle vstřebávány tělem, což vede k náhlému zvýšení hladiny energie, ztížení relaxace a podle studií i problémům s usínáním.

Alkohol

I když alkohol často vyvolává pocit ospalosti, alkohol skutečně narušuje spánkové cykly a může vést k častějším probuzením během noci, což potvrzují i studie. Při metabolizaci alkoholu se také uvolňuje adenosin, který zapříčiňuje probouzení a slabý spánek.

Čokoláda

Čokoláda obsahuje kofein, který stimuluje nervový systém a může ztěžovat usínání. Dokonce i malé množství čokolády před spaním má vliv na váš spánek, zejména pokud jste citliví na kofein. Doporučení zní vyhýbat se konzumaci čokolády a jiných potravin obsahujících kofein před spaním, abyste zajistili klidnou a nepřerušenou noc odpočinku.

Kořeněná jídla

Kořeněná jídla mohou být nejen lahodná, ale také způsobit nepříjemné potíže při usínání. Pikantní příchutě obsahují často látky, které mohou dráždit žaludeční sliznici a způsobovat pálení žáhy. Studie ukazují, že tyto nepříjemnosti nejenže mohou narušit váš spánek, ale také vás mohou budit v průběhu noci.

Tučná jídla

Konzumace vydatného jídla před spaním může znamenat, že vaše tělo bude po celou noc pracovat na jeho zpracování, což může narušit váš spánek. Navíc tučná jídla způsobují pálení žáhy, a to vás může v noci budit.

Zdroje: www.youtube.com, www.eatingwell.com, www.health.com