„Víkendový válečník” je označení pro lidi, kteří se rozhodnou věnovat intenzivnímu cvičení pouze o víkendu a zbytek týdne zůstávají relativně neaktivní. To může být způsobeno pracovními závazky, rodinnými povinnostmi nebo jinými omezeními času. I přes tuto omezenou frekvenci tréninku však „víkendoví válečníci” dosahují některých pozoruhodných výhod pro své zdraví a kondici.

Ukázku cvičení pro „víkendové válečníky” můžete vidět v tomto YouTube videu - kanál Bodybuilding.com:

Zdroj: Youtube

Benefity víkendového cvičení

Zlepšení kardiovaskulárního zdraví: I když cvičíte pouze o víkendu, můžete dosáhnout zlepšení kardiovaskulárního zdraví. Intenzivní trénink během víkendu sníží podle studie z roku 2018 riziko srdečních chorob a zlepší funkci srdce. Silné srdce pumpuje krev efektivněji a zvyšuje tak celkovou vitalitu.

Kontrola hmotnosti: Pravidelný intenzivní trénink o víkendu přispívá k udržení váhy a snižuje riziko nadváhy nebo obezity. Během intenzivního cvičení spalujete kalorie, což má pozitivní vliv na energetickou bilanci těla. Pokud kombinujete cvičení s vyváženou stravou, můžete dosáhnout účinné kontroly hmotnosti.

Duševní pohoda: Fyzická aktivita uvolňuje endorfiny, což jsou hormony spojené s pocitem štěstí a euforie. I když cvičíte jenom o víkendu, má to pozitivní vliv na vaše duševní zdraví. Cvičení je podle studie z roku 2017 nejlepším lékem proti úzkosti, stresu a depresi, takže se budete cítit dobře a budete lépe zvládat každodenní výzvy.

Zvýšená síla a výdrž: I s omezeným tréninkem lze dosáhnout zvýšení svalové síly a výdrže. Intenzivní cvičení během víkendu posílí svaly a zlepší celkovou fyzickou výkonnost. Toto zvýšení svalové hmoty a síly může přinést praktické výhody v každodenním životě, jako je snadnější zdolávání fyzických výzev.

Sociální aktivita: Cvičení o víkendu může být také skvělým způsobem, jak trávit čas s přáteli nebo rodinou. Můžete se zapojit do sportovního kolektivu, týmového sportu nebo se jednoduše vydat na venkovní dobrodružství. 

Plán víkendového tréninku

Pokud se rozhodnete být „víkendovým válečníkem”, je důležité mít jasný plán, jak využít svůj čas na cvičení. Zde je příklad víkendového plánu pro sobotu a neděli:

Sobota:

Ráno (8:00 - 9:00): Intenzivní kardio cvičení, jako je běh, jízda na kole nebo plavání. Toto cvičení zvýší váš srdeční tep a spálí kalorie.

Dopoledne (10:30 - 11:30): Silový trénink. Použijte činky nebo stroje v posilovně, abyste posílili svaly celého těla.

Odpoledne (14:00 - 15:00): Jóga nebo strečink. Toto cvičení zlepší flexibilitu a uvolní svaly po ranním tréninku.

Neděle:

Ráno (9:30 - 10:30): Cvičení na zlepšení stability a rovnováhy, jako je pilates nebo jóga. Toto cvičení posílí tělesné jádro a zlepší držení těla.

Dopoledne (11:30 - 12:30): Vysoce intenzivní intervalový trénink. Krátká a intenzivní cvičení s krátkými pauzami mezi nimi.

Odpoledne (15:00 - 16:00): Relaxace a meditace. Uklidněte mysl a tělo po víkendovém cvičení.

Tento plán lze upravit podle vašich preferencí a fyzické kondice. Je důležité zahrnout různé typy cvičení, abyste posílili různé části těla a dosáhli celkového zdraví a kondice.

Zdroje: www.youtube.com, www.muscleandfitness.com, www.prevention.com